czwartek, 10 maja 2018

Ciasteczka sezamowe z dodatkiem świeżego tymianku



 Ciasto można zrobić dzień przed pieczeniem, zawinąć w folię i przechować w lodówce. Z tej ilości upiekłam 56 sztuk ciastek o średnicy 6cm. Można wierzch ciastek przed pieczeniem posypać dodatkowo całymi ziarnami,
które zrumienią się w trakcie pieczenia i wzmocnią ich smak. Zagapiłam się i zmieliłam cały sezam, jaki miałam w domu:).
Do ilości sezamu dobrałam odpowiednią ilość pozostałych składników, chciałam aby sezamu było jak najwięcej.
Dzięki dość dużej ilości sezamu ciastka wyszły chrupiące, pachnące dodatkowo tymiankiem i niezwykle smakowite. Nie są za bardzo słodkie ale o to mi chodziło. Polecam dla dorosłych i dla dzieci! 


Ciasteczka sezamowe z dodatkiem świeżego tymianku


Potrzebujemy

  • 400g mąki pszennej orkiszowej jasnej lub zwykłej pszennej,
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
  • ½ płaskiej łyżeczki soli,
  • 450g zmielonych ziaren białego sezamu, x)
  • 200g drobnego cukru,
  • ½ szklanki świeżego tymianku, xx)
  • 200g schłodzonego masła,
  • 4 jajka,
  • mąka do podsypywania,
  • papier do pieczenia.

x) Ziarna sezamu bez prażenia mielimy tak, aby nie dopuścić do powstania luźnej pasty. Ma powstać sucha, krucha mąka sezamowa przypominająca grubo zmieloną mąkę razową.

xx) Z gałązek tymianku ściągamy listki, łodyżki odrzucamy.

  1. Mąkę przesiewamy dodajemy proszek do pieczenia, sól, zmielone ziarna sezamu, cukier i tymianek. Składniki mieszamy do połączenia. Najlepiej zrobić to na stolnicy lub blacie kuchennym. Można oczywiście w malakserze.
  2. Dodajemy masło i siekamy nożem lub siekaczem do ciast kruchych do połączenia masła z suchymi składnikami.
  3. Na koniec dodajemy rozbełtane jajka i łączymy tylko do zebrania ciasta w kulę / nie zagniatamy /.
  4. Wkładamy ciasto zawinięte w folię spożywczą do lodówki, można na całą noc.
  5. Ciasto nawet po nocnym pobycie w lodówce jest miękkie. Bierzemy po kawałku ciasta, posypujemy blat mąką i delikatnie wałkujemy na placek o grubości 1cm. Wykrawamy ciastka dowolnej wielkości. Moje mają średnicę 6cm.
  6. Pieczemy na blasze z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia w temp. 170-175st do zrumienienia. Zdejmujemy ciasta z blachy jak przestygną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print