piątek, 8 czerwca 2018

Szpinak w roli głównej



Jak przemycić szpinak w różnych potrawach, szczególnie dzieciakom? Nie za bardzo za nim przepadają, a tak szczerze to w ogóle go nie lubią.

Kiedy podałam  zielone pierogi moim wnukom, jak myślicie jaka była reakcja? Oczy jak pięć złotych i uśmiech od ucha do ucha:)
Już im nie przeszkadzało, że ze szpinakiem, a jeszcze jak z truskawkami i bitą śmietaną, to już pełnia szczęścia:).



Pierogi z mięsem, na liściach szpinaku, pierogi z truskawkami na pierzynce z bitej śmietany i pierogi w rosole. Do wyboru do koloru:) To moja propozycja.
Mięso do pierogów użyłam z rosołu, łącznie z warzywami, wołowina + kura rosołowa. To dobry sposób na nowe danie. Zamiast makaronu, mogą pływać małe pierożki w rosole.
Truskawki wiadomo, nie trzeba z nimi nic robić a ubić śmietanę każdy potrafi. Wszystko proste, prościej się nie da.


Podam tylko przepis na ciasto, reszta w Waszych rękach!
Ciasto na pierogi, różnie robiłam, ale uważam, że tylko mąka, woda , masło daje najlepsze rezultaty. Chodzi tylko o konsystencję ciasta. Nie może być za ścisłe. Mąka również odgrywa ważną rolę, chyba najważniejszą. Najlepsza taka z dużą zawartością białka. Kupiłam trzy zdawałoby się różne mąki: jedna do naleśników, druga do wypieków, trzecia do pierogów, tej samej firmy.
Poczytałam wszystko, co dało się wyczytać z torebki i co? To samo, dokładnie ten sam skład.
Więc pytam, czy to chwyt reklamowy? O co chodzi?. Może o grubość mielenia, nie przypuszczam, bo nie zauważyłam różnicy. Właściwie to różniły się ceną minimalnie. Przekornie użyłam tej do naleśników i zagniotłam pierogi:)
Ciasto wyszło przepyszne, podejrzewam, że z tych pozostałych było by identyczne.



Ciasto na pierogi z sokiem ze szpinaku

Potrzebujemy:

  • 500g mąki pszennej,
  • 250 ml soku ze szpinaku, /400g świeżego szpinaku/,
  • Około 100g wody,
  • sok połowy z cytryny,
  • 70ml roztopionego masła.
Szpinak myjemy i razem z ogonkami przepuszczamy przez maszynkę do mięsa. Wyciskamy z niego sok przez gazę. Mnie wyszło 250ml. Dolałam do niego sok z połowy cytryny.
Do przesianej mąki stopniowo dolewałam sok i odrobinę wody, bo ciasto mogłoby być za ścisłe. Wszystko zależy od wilgotności mąki.
Zagniatamy ciasto. Ciasto powinno odchodzić od rąk i miski, wtedy jest dobre. Pod koniec dodajemy masło, wyrabiamy chwilę aby ciasto wchłonęło tłuszcz i pozostawiamy ciasto przykryte folią na około 30 minut.
W trakcie robienia pierogów ciasto powinno być przykryte folią, aby nie wysychało!

Ciasto można wykorzystać do różnego farszu: mięso, owoce, ser...to, co nam przyjdzie do głowy. Jest neutralne, nie czuć prawie w ogóle szpinaku. Bardzo polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print