poniedziałek, 20 marca 2023

Miseczki chlebowe do wielkanocnego żurku


Ciasto na miseczki do wielkanocnego żurku przygotowałam z przepisu na Chleb świąteczny.

klik



 



Ciasto z tej samej ilości składników. Może dodałam odrobinę mąki więcej. Trzeba dokładnie uformować ciasto, aby chlebki nie pękały w trakcie pieczenia. Pod koniec pieczenia można przełączyć na grzałkę dolną, aby spód był bardziej przypieczony.


Z tej ilości ciasta uformowałam 6 bułeczek o wadze około 250-260g. Część ciasta odjęłam na pompony. Wyrastały na blasze z piekarnika wyłożonej papierem przez 60 minut i z blachą włożyłam do pieczenia. Czas pieczenia oczywiście skróciłam do około 30minut.


Po wystudzeniu odkroiłam każdej miseczce czapeczkę, wydrążyłam środek, owinęłam szczelnie w woreczki i zamroziłam.
Polecam takie jednorazowe jadalne miseczki. U mnie w domu się sprawdziły. Poza tym ładnie się prezentują na stole świątecznym. Przed podaniem wyjmujemy chlebki wcześniej z zamrażalnika. Kiedy się odmrożą roztrzepujemy białko i smarujemy nim wnętrze miseczek. Odgrzewamy w piekarniku  przez kilka minut w 180st. Ścięte białko zapobiegnie przemakaniu ścianek chlebka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print