niedziela, 25 lipca 2021

Cukinia zapiekana z serem, pomidorkami i szynką

Lubię tego typu dania i myślę, że znajdę na nie zwolenników. Proponuję pyszną zapiekankę.

W roli głównej cukinia, jako dodatek pomidorki, szynka i ser. Jedna cukinia dla jednej osoby. Polecam, bo pyszna.


 Cukinia zapiekana z serem, pomidorkami i szynką.

 Składniki 

  • 3 cukinie,
  • 250g pomidorków koktajlowych,
  • 150g sera mozzarella, może być inny twardy ser, dobry do zapiekanek,
  • olej,
  • bazylia,
  • 100g szynki szwarcwaldzkiej, boczek wędzony lub szynka,
  • sól,
  • pieprz.
  • 3 kawałki bagietki.

 

    1. Cukinię wybieramy niedużą, w miarę prostą.
    2. Po umyciu solimy, pozostawiamy na jakieś 30 minut, troszkę zmięknie i łatwiej będzie nam wycinać środek. Sól spłukujemy. Użyłam zwykłej rurki metalowej, chyba, że macie coś specjalnego.
    3. Wycięłam środek rurką na wylot, mnie się udało, Wam na pewno też się uda.
    4. Posoliłam w środku i jeszcze odrobinę na zewnątrz. Sól, którą posypałam wcześniej spłukałam jak napisałam w punkcie 2. Zmiękczyła jedynie powierzchnię cukinii.
    5. Pokroiłam wydrążony miąższ na kawałki. Do wydrążonej cukinii, na przemian układałam wycięty tą sama rurką ser i pomidorki przekrojone na pół. Nie chciały wejść całe:). Zakorkowałam z dwóch stron serem. Owinęłam cukinię plastrami szynki.
    6. W naczyniu do zapiekania ułożyłam nadziewaną cukinię wrzuciłam resztę pomidorków, posoliłam, polałam smakowym olejem z bazylią i wstawiłam do piekarnika, nagrzanego do około 200st. Piekłam pod przykryciem.
    7. Po 40 minutach odkryłam naczynie i zapiekałam jeszcze minut 10 do zrumienienia. Cukinia ma być miękka, sprawdzamy patyczkiem. Na końcu posypałam startym serem, położyłam na wierzch kawałki bagietki skropione oliwą z bazylią i czosnkiem. Zapiekałam jeszcze przez 4-5 minut
    8.  Grzanki można przygotować oddzielnie na grillowej patelni.
    9. Zapiekankę dekorujemy świeżą bazylią i zajadamy. Przepyszny sos, który się wytworzył z resztek cukinii i pomidorków dopełnił smaku.       




2 komentarze:

  1. Niezły patent z wycięciem rurką:D Ja zawsze kroje cukinię wzdłuż na pół, drążę i składam połówki ze sobą:) Spróbuję jednak znaleźć jakąś rurkę do drążenia na następny raz:P Sam przepis wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą rurką wycinam również ogryzki z jabłek. Jest świetna i na tyle ostra,że jednym ruchem wycinam środek jabłka, który zostaje w rurce :) Pozdrawiam Delektujemy!

      Usuń

i poczekaj na jego moderację

Print