czwartek, 14 marca 2024

Domowy makaron z mąki semolina, przepis podstawowy

Pomysłów na kształt makaronu może być wiele w zależności od tego do czego chcemy go użyć. Ja robiłam do rosołu, dlatego zrobiłam długi i cienki.

Z ciastem z mąki semolina pracuje się bardzo przyjemnie. Myślę, że nawet osoba początkująca nie powinna mieć żadnego problemu. Ugotowałam tyle makaronu ile było mi potrzebne na obiad. Reszkę wysuszyłam i umieściłam w bawełnianym woreczku.

Makaron z mąki semolina

Potrzebujemy

  • 600g mąki semolina, x)
  • 6 jajek,
  • 1 łyżeczka soli,
  • Odrobinę zimnej wody.

Użyjmy ręcznego miksera z hakami do wyrabiania ciasta. Do miski wsypujemy mąkę dodajemy jajka i sól i mikserem wyrabiamy ciasto do chwili kiedy mąka wchłonie jajka i wytworzą się grudki.  Zimną wodę dodajemy jak jest taka konieczność w zależności od wielkości jajek. Ciasto wykładamy na blat posypany mąką i wyrabiamy kilka minut, aż będzie elastyczne. Ciastu dajemy odpocząć około 30 minut, przykrywając go ściereczką. Po tym czasie dzielimy ciasto na 6 części. Każdą z nich wałkujemy na cienkie placki i zostawiamy aby ciasto podeschło. Zwijamy ciasto w rulon i kroimy cienko ostrym nożem. Gotujemy w lekko osolonym wrzątku do wypłynięcia. 
x) To musi być mąka a nie kaszka, czyli 2 razy mielona.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print