wtorek, 13 czerwca 2023

Rurki z bitą śmietaną z musem truskawkowym

 Przez kilka dni szukałam pustych rurek waflowych w pobliskich sklepach i oczywiście takich jak chciałam nie było.

Mogłam sobie odpuścić te głupie rurki i zrobić deser inaczej, ale jak już sobie coś zaplanuję to nie odpuszczę. 

 Pani w sklepiku osiedlowym, deklarowała nawet, że zapyta w hurtowni, ale też nie było. W końcu kupiłam kwadratowe wafle o rozmiarach 28x28 i postanowiłam zrobić sama.

Przyszłam do domu i do dzieła. Na wszelki wypadek kupiłam 2 opakowania wafli. Napełniłam spryskiwacz gorącą wodą z sokiem cytryny. Przecięłam wafle na 3 równe części. Każdą z nich spryskiwałam z obu stron. Pozostawiałam kilka minut, aby zmiękły. Potem delikatnie zwijałam w rurki. Kilka wafli udało mi się zepsuć bo je przemoczyłam. Najadłam się tych zepsutych wafli, były całkiem niezłe, kwaskowate dzięki cytrynie😋
Za bardzo namoczone nie będą trzymały kształtu i nie da się ich wysuszyć. W trakcie suszenia klapną i nici z rurki. Tu potrzebne jest wyczucie, którego nabrałam po 2-3 zepsutych waflach! Potem już szło mi  o wiele lepiej. Po zwinięciu wafli w rurki lekko przyciskałam złączenia szczególnie przy końcówkach rurek, aby się nie otwierały podczas suszenia w piekarniku.



Suszyłam na blasze wyłożonej papierem złączeniem do dołu w temp około 100st przy uchylonych drzwiczkach. Powinny być sztywne i tak samo chrupiące jak produkt wyjściowy, czyli wafle. Jest to dobry sposób, aby zrobić rurki o takiej średnicy, jaka nam pasuje do wykonania deseru. 




Wysuszone rurki można długo przechowywać.
Tak było w 2014r. bo to przepis z przed 9 lat i wtedy właśnie szukałam rurek waflowych do deseru.
Nie wiem jak jest teraz, ale na allegro na pewno są. Przepis podaję, bo może ktoś z Was zechce sam zrobić.



Rurki z bitą śmietaną z musem truskawkowym

Potrzebujemy:

  • Prostokątna tortownica o rozmiarach 27x18,
  • 750ml zmiksowanych truskawek / 700g truskawek /,
  • 3 torebki galaretki truskawkowej,
  • 300ml wrzącej wody,
  • 800ml śmietany 36% do musu truskawkowego,
  • 400ml śmietany 36% do dekoracji,
  • 2 śmietanki fix,
  • cukier puder wg uznania, ja dodałam 1 kopiastą łyżkę,
  • 6 rurek waflowych o długości 13,5cm, w tortownicy będzie 3 rzędy złączonych rurek długości 27cm.
  • owoce do przybrania.

  1. Dno i boki tortownicy smarujemy delikatnie olejem.
  2. Miksujemy truskawki.
  3. 300ml wody gotujemy w garnuszku, dodajemy 200ml śmietany mieszamy podgrzewamy do zagotowania. Zestawiamy z ognia i dodajemy galaretkę. Mieszamy do rozpuszczenia.
  4. Rozpuszczoną galaretkę dodajemy do musu truskawkowego i miksujemy do połączenia.
  5. 1/3 musu wlewamy na dno tortownicy i wstawiamy do lodówki, aby lekko stężał.
  6. Pozostałe 600ml śmietany ubijamy na sztywno i słodzimy do smaku. Napełniamy przy pomocy rękawa cukierniczego rurki waflowe.
  7. Wyjmujemy tortownicę z zastygniętą częścią galaretki, układamy na niej rurki z bitą śmietaną równolegle do dłuższego boku tortownicy w 3 rzędach po 2 rurki. Wzdłuż rurek można wcisnąć kilka truskawek. Całość zalewamy pozostałym musem truskawkowym. Wkładamy do lodówki, najlepiej na noc, aby deser stężał.
  8. Przed podaniem pozostałe 400ml śmietany ubijamy na sztywno ewentualnie ze śmietanką fix i odrobiną cukru. Dekorujemy wierzch deseru przy pomocy rękawa cukierniczego i układamy owoce.

1 komentarz:

i poczekaj na jego moderację

Print