wtorek, 2 października 2018

Zapiekane bataty z marchewką w koszulkach z sera i boczku.



Składniki do zapiekania można przygotować wcześniej a zapiec tuż przed podaniem. Ilość w zależności od apetytu i ilości osób.
Proponuję użyć 2-3 plasterki boczku do jednej sztuki warzywa. Boczek w tym towarzystwie jest bardzo smakowity. Zamiast boczku można użyć dowolnej surowej, wędzonej szynki w plastrach.




Zapiekane bataty z marchewką w koszulkach z sera i boczku. Zapiekanka na pomarańczowo



Potrzebujemy

  • 5 niedużych marchewek,
  • 1 średni batat,
  • 10 plasterków surowego wędzonego boczku,
  • 10 plasterków żółtego pełnotłustego sera,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sok z jednej pomarańczy,
  • liście szałwii,
  • rozmaryn,
  • olej,
  • sól,
  • pieprz.

    1. Marchew umyłam i oskrobałam. Ziemniaka obrałam i pokroiłam na części zbliżone wielkością do marchewki i wygładziłam boki ścinając je nożem.
    2. Do wrzącej, osolonej wody wrzuciłam najpierw pokrojonego batata i obgotowałam dosłownie przez minutę.
    3. Następnie wrzuciłam marchew i gotowałam do chwili aż była prawie miękka, ale jędrna. Do miski z batatem i marchewką wycisnęłam sok z pomarańczy, pokropiłam olejem doprawiłam solą, pieprzem, wrzuciłam pokrojony czosnek w plasterki, pokrojoną gałązkę rozmarynu.  Dodałam również ścięte części po ziemniaku. Całość wymieszałam i odstawiłam na godzinę.
    4. Następnie marchew i ziemniaki owijałam serem i boczkiem. Wyglądało to tak: najpierw listek szałwii, potem plasterek sera, następnie boczek. Gotowy boczek jest tak cienko pokrojony, że proponuję na jedną marchewkę czy ziemniaka po dwa plasterki. Boczek zabezpieczy ser przed nadmiernym wypływaniem w trakcie zapiekania. Kupiłam boczku za mało, więc kilka kawałków warzyw zapiekłam bez zawijania. Zamiast boczku można użyć plastrów szynki szwarcwaldzkiej lub innej tego typu.
    5. Zapiekałam na blasze wyłożonej papierem w piekarniku nagrzanym do 200st. około 20 minut tylko do zrumienienia boczku.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print