wtorek, 30 kwietnia 2019

Puchate placuszki z serem i bananami



Zbliżone smakiem do Pancakes, placków amerykańskich. Jednak w/g mnie o wiele lepsze.
Są delikatne i bardzo puszyste.

Przez przypadek zrobiłam jakiś czas temu mając w domu nadmiar domowego sera. Nie zapisywałam składników, ale pamiętałam, co do nich dodałam. Tym razem wszystko zapisałam i dzielę się z Wami przepisem. 

  
Smażyłam na patelni o średnicy 10cm. Olbrzymia ta patelnia:). Chciałam, aby wszystkie były równe. Przekładałam podrumienione placki na drugą patelnię większą postawioną na małym ogniu, aby się dopiekły. Więc szło to sprawnie. Do placków dodałam pokrojone w plasterki banany. Nie mieszałam z ciastem, tylko po wyłożeniu porcji ciasta na patelnię, układałam po 4-5 plasterków bananów i odrobinę przykrywałam ciastem.
Można użyć innych owoców, ale owoce typu truskawki czy porzeczki puszczają sok i placki nie wyglądają apetyczne po usmażeniu. Polecam banany, bo nie puszczają soku, albo po prostu smażymy bez żadnych owoców.



Puchate placuszki z serem i bananami

Potrzebujemy

  • 500g białego serka śmietankowego, może być z wiaderka, albo ser domowy lekko wyciśnięty.
  • 1 jajko,
  • 3 żółtka,
  • piana z 3 jajek,
  • 80g miękkiego masła,
  • 300g mąki orkiszowej jasnej lub zwykłej pszennej,
  • 270ml mleka,
  • 2 łyżeczki cukru,
  • 2,5 łyżeczki sody spożywczej,
  • sól do smaku,
  • ewentualnie do tej porcji ciasta 4 banany.

Ser miksujemy z masłem na puch. Dodajemy jajko i żółtka cały czas miksując. Następnie dodajemy sodę, sól, cukier i stopniowo mąkę i mleko cały czas miksując
Ubijamy pianę z białek na sztywno. Dodajemy stopniowo do masy i delikatnie mieszamy.
Smażymy na suchej patelni dowolnej wielkości placuszki do zrumienienia z obu stron.
Podajemy z musem owocowym, miodem lub syropem klonowym z dodatkiem owoców.

3 komentarze:

  1. W którym momencie dodajemy banany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam we wstępie czyli... Do placków dodałam pokrojone w plasterki banany. Nie mieszałam z ciastem, tylko po wyłożeniu porcji ciasta na patelnię, układałam po 4-5 plasterków bananów i odrobinę przykrywałam ciastem.

      Usuń
  2. pięknie wyszły! takie pulchniutkie

    OdpowiedzUsuń

i poczekaj na jego moderację

Print