wtorek, 25 września 2018

Maślane ciasteczka z orzechami


Przepis na ciasteczka z rodzinnego zeszytu mojego ząbkowickiego sąsiada Daniela. Zapisane, jako ciasto wyciskane.
W wykonaniu przepisu zagubiło się masło a ciasteczka wyciska się szprycą do tortów. Z niedokładnością przepisu poradziłam sobie, zamieniłam mąkę pszenną zwykłą na orkiszową a orzechów nie mieliłam tylko pokroiłam nożem. Tak powstały przepyszne ciasteczka.
Po upieczeniu trzeba poczekać aż wystygną na blasze, zanim je zdejmiemy, aby się nie połamały.
Polecam:)



Maślane ciasteczka z orzechami
  
Potrzebujemy:

  • 300g miękkiego masła,
  • 250g miałkiego cukru,
  • 250g mąki orkiszowej jasnej,
  • 250g mąki ziemniaczanej,
  • 200g pokrojonych orzechów laskowych,
  • 2 torebki cukru z prawdziwą wanilią,
  • 2 żółtka,
  • szczyptę soli.
Masło ucieramy z cukrem i żółtkami na puszystą masę. Stopniowo dodajemy wymieszane mąki z cukrem waniliowym i odrobiną soli. Łączymy składniki dokładnie, na koniec dodając pokrojone orzechy przyprażone wcześniej na suchej patelni.
Ciasto dzielimy na 2 części. Każdą zawijamy w folię spożywczą i formujemy, tworząc okrągłe batony z ciasta. Wkładamy do lodówki, aby stężało.
Ciasto odwijamy z foli i ostrym nożem tniemy na kawałki grubości 1 cm. Pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w nagrzanym piekarniku do 180 st. do zrumienienia.
Z tej ilości składników wychodzi około 50 sztuk ciasteczek o średnicy około 6cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

i poczekaj na jego moderację

Print